måndag 13 februari 2012

Vad vill du bli när du blir stor?

Undrar hur många gånger man har ställt sig själv den frågan... Jag har alldeles för många svar på den frågan. Jag vill ju göra så mycket! Måste man bara välja en sak? När jag var liten vill jag bli arkeolog, brandman eller polis. Det var ju inte riktigt den banan jag valde att gå... Barnmorska är ju en stor dröm och målet med min utbildning. men det är ju så mycket mer jag skulle vilja göra. När ska jag hinna med det? Jag har så många drömmar, så mycket jag vill uppleva i min karriär. Men allt jag vill har ju så olika inriktningar, vill prova på så mycket.
Anledningen till att jag sitter och filosoferar kring det här är att jag har fullt upp med att sitta och kolla efter sommarjobb nu. Har ju självklart sökt inom vården, men tar även chansen att söka jobb inom andra områden jag är intresserad av. Jag har trivts jättebra på mina tidigare jobb men jag älskar att prova på nya saker... Det här studieuppehållet har gett mig många nya möjligheter och infallsvinklar, men det sätter också käppar i hjulen för mig... Vad vill jag egentligen?? Är jag stor nu??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar