måndag 13 februari 2012

Vacker som få

Alicia har ju haft riktigt hög feber natten till idag. Hon har varit ganska hängig och febrig under dagen men har börjat piggna till nu på eftermiddagen, får verkligen hoppas det håller i sig. Hon tycker det är jättetråkigt att inte få vara i skolan och hon saknar allra mest att få räkna matte sa hon förut. Så jag sa att jag kunde göra lite matte-tal åt henne att räkna, för hon blir ju minst hemma imorgon också. Och har vi otur så blir det ännu längre, barnen brukar nämligen ha en tendens till att vara nästan feberfria dagtid för att sedan få feber på kvällen/natten. Så än vågar jag inte hoppas att det har vänt.
Hur eller hur, igår passade jag på att ta lite kort på Alicia. Trots att hon var hängig och febrig tyckte hon det var skoj. Det syns i ögonen att hon är trött och hängig, men ändå så otroligt vacker. Min stora fina tjej!


1 kommentar: