torsdag 9 februari 2012

Allt och inget

Har inte gjort ett endaste något hittills idag fast jag har sett att böckerna på skrivet har kastat arga blickar på mig hela förmiddagen. men nu ska jag plugga, jag lovar. Så fort jag bloggat färdigt!
Har spenderat en stor del av förmiddagen i telefon med Linn. Det blir aldrig tråkigt när man pratar med henne, hon berättade mycket om både det ena och andra. :-)
Sen satt jag och flätade Isabells hår i vad som i alla fall kändes som en timme. Hon skulle ha flätor idag, mååånga flätor... Det blev inte supermånga direkt, men hon är så fruktansvärt håröm så jag måste ta det rikitgt lugnt och sakta, därför tar det sån tid.
I övrigt idag står inte så mycket annat än plugg på schemat. Känner att jag har kontroll över uppgifterna som ska göras innan helgen och kommer troligtvis hinna klart imorgon. 
Kom på en annan sak jag ska göra idag, jag ska ta med mig kameran ut och provfota lite. Har en fotografering på lördag då jag ska fota två systrar ute i snön. Och har hittills inte fotat så mycket när det är snö så måste testa hur kameran orkar med kylan och även prova vilka inställningar som passar bäst för situationen. Ser jättemycket fram emot lördagens fotograferingen, var så länge sen jag hade en "riktig" fotosession. Dessutom ska jag försöka rigga upp lite här hemma för att kunna ta bra bilder inomhus också. Har ju tyvärr ingen studioutrustning än men har fått jättemånga bra tips på hur man enkelt (och billigt) kan bygga upp en egen studio inomhus, så det ska jag prova sen också. Studioutrustning är definitivt något jag vill satsa på och det jag först och främst ska lägga pengar på blir en bakgrund och sedan 2 softbox. Tycker om att fota med naturligt ljus och använda mig av reflexskärmen, men dagsljuset nu är bara framme under så få timmar och trots att vi har stora fönster hemma så får jag inte in tillräckligt med ljus för att kunna använda enbart dagsljuset till inomhusfotografering. Nej men som sagt, har lite planer... Och längtar verkligen till sommaren för då ska jag bygga upp fotostudio i gästrummet ute i stugan, kommer bli perfekt!!

Nu bara skriver jag på om allt inget, troligtvis för att slippa behöva plugga.. :-) 
Nej, men nu ska jag ta tag i det, Bye!

Liten Bell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar