tisdag 14 februari 2012

Jaha...

Det var ju inte den bästa morgonen precis... Vaknar med rossel i halsen, rinnande näsa och febervärk. Tack för den... Inte nog med att jag blivit sjuk, Isabell började klaga över att hon mådde konstigt, jo men visst, hon har också fått feber. Så en allt för hjärtlig alla hjärtans dag har det ju inte direkt varit hittills. Alicia är fortfarande sjuk och hade jättehög feber i natt igen. Som tur är vabbar Jonas för Alicia idag så han är hemma också. Men han hade kanske inte räknat med att få ta hand om 3 sjuklingar... Jag hade tänkt att jag skulle kunna åka till skolan och plugga nu när Jonas är hemma, men så blev det ju inte...
Ja, nu är det som det är. Jag måste försöka plugga så gott det går i alla fall. För har en viktig tenta på lördag, och ytterligare en lördagen därpå. Och sen massa inlämningsuppgifter till söndag... Puh... Önskar jag hade fått kunna vara "bara" sjuk, men tyvärr funkar det ju inte så, måste plugga ändå.
Men ska försöka så gott det går och sen belöna mig själv med lite gott till bästa teve-kvällen ikväll. Precis som förra veckan; Top Model och dubbelavsnitt av Project Runway. Hoppas jag är pigg nog och orkar det bara och inte febern eller hostan blir värre.

Nu är det slut på klagan! Det blir inte bättre för det. Inte för att jag kanske direkt kan se något positivt med att vara sjuk, men att tycka synd om sig själv gör ju ingen större nytta, även om det kan vara lite "skönt" att tycka lite synd om sig själv ibland. Men men, nog om det. Nya tag nu!
Ska efter en väldigt seg morgon göra mig i ordning, få lite "frukost" i magen och om jag orkar ta en sväng till affären.

1 kommentar:

  1. Neeej, vad trist! Ni får kurera er ordentligt så att ni blir friska snart! Visst är det surt att man aldrig bara får vara sjuk.. Känner likadant. Hela tiden är det något och framför allt mycket med skolan. Krya på er! Kram kram

    SvaraRadera