torsdag 2 februari 2012

Är det vår (o)tur nu?

Det är magsjukor, förkylningar, feber, kräksjukan överallt nu. Och så fort jag hör någon nämna kräksjuka så blir jag genast illamående och hittar symptom överallt. Skulle barnen nämna att de har ont i magen så bygger jag på 2 sekunder upp ett scenario om kräks, sjukanmälningar, evigt tvättande, och isolering från omvärlden. Men jag vet ju vilket helvete det är och har det färskt i minnet hur det var för 2 år sen när vi alla fyra i familjen låg däckade i kräksjukan, samtidigt... Nej fy, en riktig mardröm. Och vi har sen dess, tack och lov, lyckats klara oss från mag- och kräksjuka, så därför tänker jag att nån högre makt kanske tycker att det är vår (o)tur nu...
Men nu är jag där igen och svävar iväg i massa tänk-om scenarion. Nu är det ju faktiskt ingen av oss som har nån kräksjukan tack och lov.
Däremot har jag börjat känna mig riktigt hängig ikväll, frusen och sådär allmän sjukdomskänsla. Hoppas verkligen det bara är tillfälligt och jag vaknar pigg och kry. Men det som däremot oroar mig är Alicia. Hon har blivit förkyld och riktigt hostig. Är så orolig för att hon ska vakna med feber imorgon. Inte nog med att hon kommer bli jätteledsen över att inte kunna åka skridskor, men sen också Disney on ice på lördag, hur blir det då med det...?
Ja, nu får jag ge mig in i drömmarnas värld och så håller jag tummarna för att inga sjukdomar hoppar på oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar