onsdag 15 februari 2012

Host och snörvel

Ja jisses, mina inlägg är minst sagt deprimerande nu. Jag mår skit, febervärken är ju ingen höjdare men värst är att jag är äckligt slemmig i halsen vilket medför en hel del hosta. Jag drar genast paralleller till i somras när jag hade lunginflammation, fast då hade jag det i 5 veckor tillsammans med smärta i lungorna vid varje andetag. Så visst, är glad att jag "bara" har hosta och feber. Men jag känner efter hela tiden så det inte gör ont i lungorna, för är ärligt talat livrädd att få den där jäkla mykoplasma-skiten igen. I och för sig är det ju inte så troligt efter typ alla som är sjuka nu har hög feber och hosta, det är ju med all säkerhet den där jäkla influensan som går nu. Hörde att halva klasserna är sjuka på Alicias skola...
Ja, natten har ju inte varit nån höjdare. Kämpat med min egen hosta samtidigt som jag servat Isabell med panodil, vatten och tröst under nattens gång. Alicia har tack och lov inte haft feber, eller inte mycket i alla fall, i natt. Så hon har sovit hyfsat. Men Isabell har fått riktigt hög feber i natt så hon har varit väldigt besvärad.
Klockan är snart 11 och vi ligger fortfarande i sängen efter en lång natt. Tack och lov att vi har en hund som gillar sovmorgnar så man inte behövde ge sig ut med henne tidigt. De andra sover fortfarande men ska väl försöka ta mig upp nu.
Är lite nyfiken på hur det ser ut ute. Vad jag förstått av inlägg på Facebook så har det snöat ganska rejält i natt. Jag har dessutom hört höga dån i natt när snön på vårat tak har rasat ner, så man lär ju få ploga sig ut om man ska någonstans, får se om nån av oss har kraft och ork till det. Ja, kanske lika bra att ge sig upp nu och kolla på förödelsen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar