fredag 10 februari 2012

Trist

Så tråkigt att blogger på mobilen just har bestämt sig för att det inte ska fungera. Det fungerar bara utan bilder men jag tycker om att ha bilder i mina inlägg. Surt... Mer än hälften av det jag bloggar är från mobilen så det är därför det varit lite glest med inlägg de senaste dagarna... Men får hoppas att det är något tillfälligt och att det hoppar igång snart igen.

En annan tråkig sak är att när jag skulle kolla bilder från minneskortet förut på "stora" datorn så bara la datorn av. Snabbt som attan ryckte jag ut minneskortet så inte de bilderna skulle paja om datorn gjorde det. Datorn la helt av och inget ville funka. Så Jonas har stått och klurat med datorn en massa nu och jag hoppas verkligen han får igång den. Nog för att alla bilder och så jag har är på en extern hårddisk, men alla bildredigeringsprogram och sånt finns ju på den datorn. Går inte redigera på min bärbara dator. Eller går och går, klart det går, men dels har jag inte programmen på min dator, och sen är det riktigt svårt med ljuset på bärbara datorn eftersom skärmen går att vinkla och då är det knepigt att veta när man redigerar hur bilden blir "på riktigt". Oj vad rörigt det blev nu... Men håller tummarna för att datorn återhämtar sig.

Jag var ju ute en sväng efter frukost idag med lillskruttan. Jag åkte och kollade fotoställen och provfotade lite. Isabell ville ovanligt nog gärna bli fotad och ställde glatt upp. Blev en massa härliga bilder men tyvärr kan jag ju inte göra någon redigering alls eftersom datorn som sagt för tillfället är trasig. Men jag bjuder på en oredigerad bild. Egentligen tycker jag inte om att lägga ut oredigerade bilder, det gör inte bilden rättvisa. Det är så mycket i framförallt ljus, skärpa och hudtoner som förbättras vid redigering. Men låt gå för den här gången, här kommer en bild på vackraste lilla Bell!

Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar