måndag 13 februari 2012

Borsta tänderna

Varken Alicia eller Isabell tycker det är särskilt roligt att borsta tänderna. Men idag när jag var på apoteket hittade jag en tandborste som man fick ett litet timglas till som kan sitta på spegeln. Sen vänder man på timglaset och borstar tänderna i de två minuterna det tar. Jag tänkte att barnen nog skulle gilla det, men inte trodde jag det skulle bli sån succé. Isabell borstade tänderna i säkert 10 minuter, hon vände på timglaset om och om igen. :-) Troligtvis är det väl bara nyhetens behag och inte alls lika kul om några dagar. Men det återstår att se. När jag såg det där timglaset i affären kom jag genast att tänka på när jag var liten. Då var det en kompis till mig som hade nåt liknande, och då stod det också en liten ramsa vid timglaset. Och jag minns den så väl än idag: I två minuter rinner sand, borsta noga varje tand. :-)

3 kommentarer:

  1. Coolt! Undrar ifall det skulle kunna hjälpa Liam med ett sånt timglas.. Han tycker INTE om att borsta tänderna! Var det dyrt?

    SvaraRadera
  2. Nicole: Nej, det var inte dyrt. Vi köpte på kronans droghandel vid McDonalds där. Vet inte om det finns på andra apoteket oxå eller kanske rent av i mataffärer. Den kostade som en vanlig tandborste, 29 kr. Så det tycker jag absolut ni ska prova, blir kanske mer spännande då.
    Kom förresten på nu att det var Isabells tandborste som man fick timglaset till, och den var upp till 5 år. Vi köpte ju samma typ av tandborste till Alicia fast för hennes ålder, och då fick man typ ett "smycke" till tandborsten med en krok till så man kan hänga upp den. Men ni får gå och kika och se vad som finns.
    Kram vännen

    SvaraRadera
  3. Ahaa.. Kul att få med lite såna där roliga saker med sin tandborste :-) Var ju inte alls dyrt tycker inte jag, så då kanske man kan köpa en sån i alla fall, bara för att få timglaset :-) Tack för hjälpen! Kram kram på dig!

    SvaraRadera