tisdag 7 februari 2012

Irritation

Fy fasen vad kallt det är ute... När jag lämnade Alicia i skolan var det drygt -15 och fasen vad det bet i kinderna. Det riktigt värkte i hela ansiktet när jag kom hem sen. Och då bor vi typ 50 meter från skolan/dagis, ser byggnaden från köksfönstret, och det är jag väldigt tacksam för framför allt nu när det är så kallt. Minns förra vintern när det snöade som värst och kom hur mycket snö som helst på ett par dagar, då tog det 15 min att gå till dagis. Då fick jag gå med en 5-åring och en 3-åring i meterhög snö och det var inte plogat nånstans. Helt kaotiskt!!

Sitter och försöker göra skoluppgifter men skolans forum ligger fortfarande nere och nu brinner det i knutarna. I eftermiddag ska vi "ses" med klassen och prata om en uppgift som jag inte än har kunnat titta på. Men tack och lov kom en i klassen in på sidan idag och kopierade uppgiften så jag kunde se. Men i en annan kurs har jag fortfarande inte kunnat titta på uppgiften. Visst, jag borde kanske varit ute i lite bättre tid, men hade ju tänkt börja på det igår men kom ju inte in då heller... Jaja, så är det med den saken, jäkligt irriterande är det i alla fall... Om jag kommer in på sidan ska jag bege mig bort till skolan sen och skriva ut alla uppgifter så jag har det i pappersformat för internet är ju inte att lite på uppenbarligen...

Nej, nu ska jag dyka ner i lite litteratur kring genus, riktigt intressant!
Bjuder på några bilder från förra vinter på våran snötokiga lilla Vilma!
Ha det gott alla!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar