fredag 24 februari 2012

Skäms på mig

Förra veckans sjukdom satte sina spår i tentaplugget, en hel veckas plugg bara gick upp i rök. Och den här veckan har varit den värsta pluggveckan på länge (någonsin?). Jag har varje dag suttit med papprena framför mig, men jag har inte kunnat plugga trots att jag haft tid. Jag har bara tittat på papprena men inte kunnat greppa nåt. Jag blir så arg på mig själv för nu sitter jag här kvällen innan tentan och inser att jag knappt pluggat. Varje dag har jag tänkt att "imorgon, då jäklar ska jag plugga massor ". Jag är inte alls nervös för jag vet att det kommer gå åt pipsvängen, jag har gett upp redan innan. Och jag vet att det är så dumt att tänka så. Men den här tentan förföljer mig och jag har gett upp hoppet om att någonsin klara den, det känns så orimligt... Har varje gång varit bara några poäng ifrån. Det är jävligt irriterande, det är där det har låst sig. Det blir liksom inte bättre än så... När jag läser och försöker plugga så inser jag ju att jag redan kan så otroligt mycket av det här, men varför kan inte det visa sig på tentan... Näe, slut på klagan nu... Var bara tvungen att skriva av mig mina bekymmer... Men imorgon efter tentan är jag tillbaka till mitt vanliga jag igen med lite mer tid för annat än plugg och lite flitigare uppdatering i bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar