onsdag 8 februari 2012

Morgonstund

Vaknar och känner att min hals inte alls är på topp idag. Har haft smygande halsont i flera dagar dagar och idag kände jag mig riktigt sliten när jag vaknade, sjukdomskänsla. Har verkligen inte tid att vara sjuk nu. Nog för att jag pluggar hemifrån och det är ju en stor fördel när man är lite småsjuk, men har inte tid att bli riktigt dålig och hängig. Då blir det inget vettigt gjort... Jag brukar inte bli sjuk så ofta. Brukar mest vara lite småsjuk men blir oftast inte så jättemycket mer. Men när jag däremot blir sjuk så blir jag det rejält. Har verkligen haft otur senaste åren. 2010 fick jag lite ont i halsen och bara dagar senare var halsen så svullen att jag knappt kunde svälja vätska. Det var riktigt illa och jag blev inlagd på sjukhus för att få vätska och antibiotika i dropp. Och trots det var det "bara" halsfluss. Det var helt kaotiskt. Ett år senare fick jag riktigt hög feber (42 grader) i nästan en veckas tid. Efter åtskilliga besök på vårdcentral fick jag diagnosen lunginflammation. Antibiotika hjälpte inte och jag hostade nästan sönder mina lungor och kroppen var så svag att jag inte orkade någonting. Till slut fick jag rejäla andningssvårigheter och fick åka till akuten. Blev inlagd en vecka på sjukhus och fick diagnosen mycoplasma pneumoni (specifik typ av lunginflammation). Sjukskrivning i 5 veckor och månaders återhämtning efter det... Ja, så sammanfattningsvis så när jag blir sjuk så blir jag rejält sjuk och det går riktigt fort från lite sjuk till dundersjuk. Så därför så blir jag orolig så fort jag bara blir lite sjuk, för jag vet hur fort det kan vända till något riktigt illa. Så nu håller jag tummarna för att mitt halsont bara är lite halsont pga att jag är lite förkyld och att det inte blir något mer av det...
Oj, det blev ett långt utlägg, men men...

Nu ska jag i alla fall ta och börja med nästa uppgift till skolan så jag kommer någonvart och slipper plugga i helgen. För i helgen hoppas jag på att kunna ge mig ut och fota lite, var så längesen nu...

Bjuder på en "gammal" bild på mig och mina tjejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar