söndag 12 februari 2012

Nostalgi

När jag var liten ville jag bli arkeolog. Jag tyckte dinosaurier var jättekul och minns att jag prenumererade på någon tidning om dinosaurier. Inte så konstigt kanske att en av mina favoritfilmer när jag var liten var "Landet för länge sedan". För ett tag sedan gick den på teve och jag passade på att spela in den (och nu menar jag originalfilmen från 1988 och inte någon av de nyare filmerna som gjorts om Lillefot och hans vänner). Idag satte vi oss hela familjen och kollade på den. Var riktigt mysigt och barnen tyckte om den!
Filmen kom som sagt 1988, vilket innebär att jag var 6 år då jag såg den första gången, lite kul att Alicia ser samma film nu för första gången när hon är 6 år. Jag kan inte säga att jag minns hela filmen, men vissa scener och till och med repliker kände jag tydligt igen, och det är lite läskigt (men häftigt) att man kan minnas filmrepliker från över 20 år sedan med tanke på att jag var så liten när jag såg den. Det var en riktig nostalgi-kick att se den filmen, riktigt skoj! Kanske blir att rota fram andra gamla "godingar" från när man var barn. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar