tisdag 7 februari 2012

Pluggpanik

Jag borde verkligen inte blogga nu men har totalt kört fast. Håller på med en uppgift som vi ska diskutera i grupp om en stund men hjärnan har låst sig. Inte nog med att boken jag behövde till den här uppgiften inte har kommit än trots att jag beställde den i början av förra veckan, dessutom har hjärnan överhettats eller nånting, för det står ganska still nu. Kommer inte på något mer att skriva och ju mer tid som går desto mer pluggpanik! Näe, ska ta ett djupt andetag och slappna av, får göra det bästa av situationen. Även om jag kanske inte hinner skriva allt jag skulle ha gjort så får jag istället bidra i diskussionen med mina briljanta kunskaper! ;-)

Men pluggpaniken tar tyvärr inte slut efter idag, har massor uppgifter som ska vara klara denna veckan och eftersom det är hyfsat nya områden för mig så känner mig så förvirrad emellanåt... Kommer ha massor att plugga resten av veckan sen. Men har så svårt att plugga hemma när Jonas och Isabell är hemma till 12, det är först därefter jag kan plugga "på riktigt". Så imorgon får jag nog ta och åka bort till skolan och sitta på förmiddagen istället så att något blir gjort.

Jag kan inte heller plugga efter att jag hämtat barnen, för då blir det full rulle med middag, lek och sen nattning. När de sen sover är jag alldeles för trött för att plugga. Så det gäller verkligen att ta vara på tiden man har själv när barnen är på dagis/skola. Skärpning nu Madde!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar