måndag 21 februari 2011

Tenta, bowling och massa film!

Var så opeppad inför tentan, hade läst allt jag skulle och verkligen försökt, men inget verkade vilja fastna. Är nöjd att jag kunde svara på så mycket som jag faktiskt gjorde, för lätt var det inte. Vet att det blir omtenta på denna, men vet också att det här är något jag klarar på en omtenta när jag förhoppningsvis fått in mer av plugget i hjärnan. Men nu är det gjort och dags att lägga fokus på den nya kursen.

Efter tentaskrivningen bar det av mot bowlinghallen med Jonas släkt. Det var jättekul att spela discobowling med allihopa. Barnen hade riktigt roligt och var dessutom riktigt duktiga. Jag foick pinsamt låga poäng och hamnade sist efter barnen och Jonas som vann. Men till mitt försvar kan ajg säga att jag helt enkelt inte är bra på bowling (fast det är väldigt skoj, och att barnen hade en liten "ramp" de la klotet på och sen puttade ner det så det fick fart mot käglorna. Jättebra att en sån finns så barnen kan vara med. Men nu ska jag inte vara bitter för jag förlora, utan vara glad över att alla hade en så rolig eftermiddag i bowlinghallen! Blev en del bilder tagna när vi bowlade, men kameran är hemma och jag sitter i bil på väg hem från Kalmar, så bilderna kommer sen.

Efter bowlingen åkte jag vidare hemåt och Jonas och barnen åkte vidare med släkten för middag på kinarestaurang. Jag började förbereda lite inför den kommande filmkvällen med klassen! Vi hade en jättetrevlig kväll med bra film och massa gott att tugga på. När vi sett film spelade vi lite roliga spel och hade allmänt trevligt! Spökjakten rann iut lite i sanden, så den tar vi nästa gång! Och jättekul att så många kunde komma, tack för en trevlig kväll tjejer! Vi kollade som jag skrivit om innan på "The exorcism of Emily Rose". Så kanske vore en lite filmrecension på sin plats?

The Exorcism of Emily Rose är en verklighetsbaserad film om en ung kvinna som blir besatt av demoner. Man får i filmen följa rättegången mot prästen som utförde exorcismen och hans berättelse om Emily Rose. Filmen var inte så läskig som jag hade trott och hoppats, men visst hade den sina läskiga stunder. Kan tycka ett den var aningens långtråkig i början innan det började hända saker. Att filmen sen är baserad på verkliga händelser gör det hela mer intressant. Jag ger filmen MMM i betyg.




Efter filmkvällen skulle Lovisa sova hos mig eftersom Jonas och barnen skulle sova hos hans mamma. Och efter filmen var ingen av oss direkt sugna på att sova själv... Vi kollade på melodifestivalen (som vi spelade in från tidigare under kvällen) när de andra hade gått. Och självklart ska jag recensera låtarna som var med och tävlade, kommer senare. Vi slökollade lite mer på teve efter det och när klockan passerat 03 gick vi och la oss. Jag vred och vände mig och kund verkligen inte sova. Jag var inte rädd efter filmen eller så, det bara gick helt enkelt inte att sova. När barnprogrammen började på teve runt 6:30 så lyckades jag somna, men bara för att vakna 2 timmar senare...

Vi var ganska sega båda två på morgonen så vi satte igång en film sådär på morgonkvisten! :-) Nu blev det den efterlängtade "Paranormal Activity 2"!! Så här kommer en recension på den också!

Jag har längtat efter "Paranormal Activity 2" sen jag sett ettan. Och den var verkligen värd att vänta på. En mycket bra film där man sitter och biter på naglarna rakt igenom! Man måste, eller bör i alla fall, ha sett ettan först. Tvåan handlar om vad som händer främst innan, men också efter, första filmen. I stora drag handlar den om en familj som just fått barn som upptäcker att konstiga saker händer på nätterna. Vill inte säga så mycket mer, för då förstör jag för er. Kan verkligen rekommendera er att se den, väldigt bra!!! Men se ettan först. Den var aningens seg i början, men ändå spännande. Filmen har skrämt mig mer än någon annan film gjort innan, jag brukar inte skrika när jag ser skräckfilm, men det kan jag säga att jag gjorde, högt!! En annan lite tråkig sak är att måna scener från trailern inte är med i filmen!?! Ganska konstigt tycker jag, men kanske kommer den i någon extended version... Filmen får MMMM+ i betyg!



Och sen ännu mera film. I går gick vi på bio hela familjen och såg Trassel! Riktigt rolig film för hela familjen. Den handlar om prinsessan Rapunzel som när hon är nyfödd blir kidnappad av en elak häxa (?). Rapunzel växer upp i tron om att häxan är hennes mamma och får bo i ett torn djupt inne i skogen så ingen ska hitta henne. Häxan vill ha henne för att hon har magiskt hår som ger evig ungdom. Rapunzel vågar inte lämna sitt torn i tron om att världen utanför är farlig och hemsk, tills en dag när en ung man dyker upp... Härlig film som bjuder på många skratt! MMMMM i betyg, full pott!

1 kommentar:

  1. Tack själv för det trevliga kvällen :)

    Såg på din recension av paranormal activity att den gick hem :) Måste ju jag se den också! Kraam

    SvaraRadera