fredag 25 februari 2011

Fredag!!

Vet att jag tog helg igår egentligen, men hamnade ändå i skolan idag för att kolla en föreläsning och lite annat nyttogöra. Men nu tar jag helg tror jag!!

Det är något alldeles speciellt med fredag, det är ju startskottet inför helgen. En fredag innebär nästan alltid fredagsmys, det gillas! Katternas fredagsmys var dock inte så uppskattat. Alla katter har fått rengjorda öron och klippta klor. Jag kan inte påstå att de blev så jätteglada, de sitter och surar tror jag. Jag kanske har sura katter, men rena i öronen är dom i alla fall! Vilma fick sig också en rengöring i öronen och klippta klor, men var lite lättare på henne än på katterna. Trots att hon är massa gånger större så är hon ändå mer lätthanterlig.
Måste berätta en lite rolig sak om en av våra fina katter, Paddy Poe! Hon är extra gosig på kvällarna och kommer alltid och lägger sig på min mage när jag ska sova. Hon brukar sitta på fönsterbrädet och vänta på mig när jag går in i rummet för att sova. Sen kommer hon och lägger sig på min mage, ibland hela natten, men oftast bara någon halvtimme, sen sover hon resten av natten i fönstret där det är varmt och gott av värmen från elementet. Men på morgonen när jag vaknar kommer hon direkt och lägger sig på min mage igen och myser. Hon är verkligen hur mysig som helst!

Det här brukar vara min utsikt om kvällarna. Hon brukar ligga nästan i ansiktet på mig, så nära som möjligt. Fina lilla Paddy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar