måndag 28 februari 2011

Lite trött, men bara lite...

Jag fick en timmes sömn i morse innan klockan ringde för en ny dag. Och än så länge efter en timmes föreläsning i skolan är jag pigg och glad. Eller nästan i alla fall, lite kan jag känna att tröttheten hänger över mig, men den har inte tagit överhanden. Efter skolan idag har jag träning inbokad; Afro Power Dance!! Det är så otroligt roligt, men väldigt jobbigt! Har inte tränat på väldigt länge pga diverse anledningar. Men nu är jag taggad igen, och på onsdag är det Zumba inbokat. Det ska också bli jätteskoj! Mycket att se fram emot denna veckan. Och imorgon ska vi ner till Kalmar och lära oss bädda sängar. Hehe, men vi ska vara på KTC (Kliniskt Tränings Centrum) och gå igenom sjukhussängen och dess tillbehör, men vi ska även prata om nutrition och vitala funktioner och mäta blodtryck och sånt. Skoj!! Det tråkiga med det är att vi måste upp jobbigt tidigt imorgon och köra till Kalmar, och det innebär att jag ska få upp två morgontrötta tjejer och få iväg dom till dagis senast 6:30!! Det är alltid en pärs för barnen är extremt trötta så tidigt, även om de gått och lagt sig i god tid kvällen innan. Jag brukar ofta ha svårt att somna kvällen innan vi ska till Kalmar för jag brukar vara nervös att försova mig (trots att jag aldrig gjort det), men ikväll blir det nog inga problem att somna med tanke på mina få timmars sömn jag fått nu i natt, plus att jag kommer vara helt slut efter träningen. Så ikväll kommer jag nog somna tidigt och sova gott!!

Jag behöver tips på något bra (och gratis) bildredigeringsprogram att ladda ner från internet. Behöver inte va några finesser, det enda jag vill kunna göra är att lägga vattenstämpel på bilderna jag lägger ut på bloggen så ingen ska kopiera bilder och "ta" dom. Någon som har några bra tips?

Det har blivit dåligt med bilder på bloggen nu några dagar. Eller det har kommit upp lite bilder men de är tagna med systemkameran. Den lilla kameran jag alltid har med mig annars är urladdad och jag har lyckats tappa bort laddaren... Mindre bra... Men ska ta en liten genomgång hemma sen och se om jag kan försöka hitta den så den får följa med till Kalmar imorgon.

Nu är det snart dags för föreläsning om hygienrutiner, trevligt trevligt!

Bye bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar