onsdag 23 februari 2011

Melodifestivalen, deltävling 3.

1. Linda Sundblad - Lucky You MM+
Okej artist, okej låt. Låten var hyfsat trallvänlig men gjorde inget större avtryck. Den blev utslagen och det var ett rätt beslut tycker jag. Den var, som sagt, okej.

2. Simon Forsberg - Tid att andas M
Säkert en fin låt, men kunde inte alls ta den till mig, det är faktiskt melodifestivalen och i det sammanhanget kändes den här låten bara riktigt tråkigt. Nix, gilla den inte alls.

3. Sara Lumholdt - Enemy MMM+
Den här låten tyckte jag var bra, den hade en bra refräng och en låt som fastnar. Dock kunde jag inte släppa känslan av att låten påminde mig om någon annan låt, men vet inte vilken... Tyckte det var lite synd att låten åkte ut.

4. The Playtones - The King MMM
En låt som det verkligen svängde om. Inte så mycket melodifestivalen, men det funkade i alla fall. Det gick hem hos svenska folket också eftersom den blev skickad direkt till final. Det var något som jag inte gillade med låten, men kan inte riktigt sätta fingret på vad...

5. Shirley's Angels - I thought it was forever MMM
En riktig melodifestivallåt. Den lät som en riktig schlager och det här tror jag kan funka. Det är något jag inte gillar med artisterna, men låten går hem och tror det kan gå bra för denna. Låten blev skickad till andra chansen men jag tror den hamnar i finalen.

6. Sebastian - No one else could MMM+
Bra artist och bra låt. Hade hoppats på att den här låten skulle gå längre, men som sagt, man får inte alltid som man vill. Det här blir nog en flitigt spelad låt på radio.

7. Sara Varga - Spring för livet MM+
Kändes som en mysig visa, och jag gillade soundet. men var låten tvungen att handla om en sån hemsk sak? Mysig låt, fel innehåll... Den gick till andra chansen, jag tycker att andra låtar hade platsat bättre där än denna.

8. Eric Saade - Popular MMMM
Kan ju inte direkt säga att det är en melodfestivallåt, men visst funkar det. Det svänger och låten fastnar direkt i hjärnan. Alla Sveriges småtjejer jublade hemma i tv-sofforna när flickfavoriten gick vidare. Tror låten kan komma högt placerad i finalen, som den självklart blev skickad direkt till.

Måste också säga att mellannumret i detta avsnitt var mycket bättre än de tidigare. Låten var ett samarbete med Dead By April och Lena Ph, gillade den verkligen. Låten blev riktigt bra!

1 kommentar:

  1. Vad lustigt.. För jag tyckte också att låt nummer 3 med Sara Lumholdt påminde om någon annan låt, men att jag inte heller vet vilken..

    SvaraRadera