söndag 13 februari 2011

Lugn och skön helg

Idag har det spelats en hel del Kinect här hemma, eller är väl mest barnen som har spelat. Skrev ett annat inlägg med lite bilder från dagen men det krångla och bilderna gick inte att överföra, försöker igen med det imorgon.

Skulle jag få frågan vad jag gjort i helgen så kan jag kort och gott säga: ingenting! Och det känns jäkligt bra att bara ha tagit det riktigt lugnt, men skulle också kunna säga att det är något slags lugn före stormen. Stormen är studierna som ni vet kommer gå på högvarv denna vecka. Förstår att det kan va trist och läsa om mina studier och allt mitt pluggande, men det är en så stor del av mitt liv nu, så är ju en del av den jag är, så med andra ord hamnar det också i bloggen.

Jag har faktiskt blivit aningens visare i helgen, eller ja, under senaste veckan kanske. Men det är mina envisa visdomständer som bestämt sig för att visa sig. Och jag förstår verkligen att små bebisar blir kinkiga när tänderna spricker igenom, för det är fasen ingen vidare trevlig känsla. Är öm i hela munnen så är en mindre plåga att äta, men det är väl bara att härda ut.

Sitter och slökollar på "En prinsessas dagbok 2". Alicia är fortfarande vaken. Båda barnen var i säng innan åtta men Alicia kan konsten att hålla sig vaken och sittar och pysslar med lite allt möjligt på sitt rum; målar, läser böcker, tejpar, bygger koja... Men hon somnar nog snart, hoppas jag, för de ska upp ganska tidigt imorgon. Eller tidigt och tidigt, halv åtta ringer klockan, men mina barn är riktigt morgontrötta och kan gott och väl sova till tio om ingen väcker dom.

Over and out for now.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar