lördag 26 februari 2011

De blå människorna

Sitter och kollar på Avatar. Har sett den flera gånger innan men den är ju också riktigt, riktigt bra! Alicia tycker också om filmen jättemycket, hon kallar den "Filmen med de blå människorna". Hon satt och kollade här med oss men somnade för en stund sen och Isabell somnade redan under melodifestivalen.
Det har varit en riktigt trevlig lördagskväll; ätit tacos och kollat på melodifestivalen. Lördagsmys!!

Imorgon står jag inför en prövning. Jag ska sitta uppe och kolla Oscarsgalan. Frågan är om jag orkar?? Varje år när det är Oscarsgalan så vill jag kolla på den, men det har alltid varit saker ivägen, som att jag ska upp och jobba tidigt eller så. Nu har jag visserligen skola på måndag, men bara några timmar, så det borde gå vägen. Oscarsgalan börjar vid 23 på söndagskvällen och slutar kl 6 på måndagmorgon. Ja som sagt, frågan är om jag orkar, men jag vill. Ja, det återstår väl bara att se. Skulle ju visserligen kunna spela in det, men känns liksom inte som samma grej, det hör på något sätt till att se det direktsänt.

Imorgon hoppas jag att vädret är lika fint som idag. Har varit så skönt med plusgrader. Tänkte försöka fixa min cykel imorgon; laga punktering och byta kedjan. Tänkte om det fortsätter att töa nu så kan jag ju cykla till skolan, vore riktigt smidigt. Barnen har tjatat idag om att få ta fram sina cyklar. Är ju fortfarande massor snö ute, men så länge cykelbanorna är snöfria så är det ju inga problem. Hoppas nu bara att det inte kommer mer snö utan att våren faktiskt kommer snart, riktigt snart!!

Utöver min Stockholmsresa i slutet av mars så har jag ytterligare en rolig grej in bokad nu; Ullared!!! I början av april blir det, ska bli jätteskoj, som alltid!!

2 kommentarer:

  1. Åhh, Ullared!! *Sotis*.. =)
    Är det bussresan med Jonas mammas jobb eller är det ni själva bara?

    SvaraRadera
  2. Det blir Ullared med Jonas mamma. Ska bli jätteskoj!!

    SvaraRadera