lördag 26 februari 2011

Melodifestivalen, deltävling 4.

1. Melody Club - The Hunter MMM
Helt okej låt, men inget som direkt fastnade. Den gick inte vidare till final, jag tyckte den i alla fall kunde kommit till andra chansen, för så dålig var den inte. Men den blev utröstad och slutade på 7 plats tror jag.

2. Julia Alvgard - Better Or Worse MM+
Jag gillade faktiskt låten. Men melodifestivalen kändes inte som rätt forum för denna låt. Det var en mysig låt, men inget som stack ut. Blev utröstad...

3. Lasse Stefanz - En Blick Och Någonting Händer M-
Nej, nej, nej... Tråkigt och dålig låt.... Den blev lyckligtvis utslagen, tack för det!

4. Linda Pritchard - Alive MMM
Lugna låtar funkar väldigt sällan. Det var en fin låt med en del melodifestivalkänsla. Skulle kunna funka, men inte hela vägen. Låten kom till andra chansen.

5. Anders Fernette - Run M
Hade han stått i sidvind och fixat håret?? Ja, det var det jag satt och fundera på när han sjöng. Låten var dålig och han sjöng inget vidare. Hamnade på sista plats med all rätt.

6. Linda Bengtzing - E Det Fel På Mig MMM
Det här en riktigt schlagerlåt, tyvärr är den på svenska och det är ju dessvärre oftast en nackdel i stora finalen. Men den är svängig och låten fastnar. Men inte riktigt min typ av musik. Direkt till final kom den här låten.

7. Nicke Borg - Leaving Home MMMM
Den här gillade jag. Ingen schlagerkänsla, och dessutom en ganska lugn låt. Men den är en klar favorit för mig. Den gick direkt till final!

8. Love Generation - Dance Alone MMM+
Inte de bästa sångrösterna, men okej låt som nog kan komma ganska långt. Den kom vidare till andra chansen men jag tror den har en chans att knipa en finalplats där.

The Ark!! Hur underbara är de inte, verkligen sorgligt att de ska splittras, eller i alla inte spela mer tillsammans. Var kul att se de spela som extranummer på melodifestivalen, det är väl troligtvis det sista framträdandet man ser med dom. Låter var jättebra och hade den varit med och tävlat hade den fått full pott av mig!

Nu ser jag fram emot nästa helgs "andra chansen" där jag håller tummarna för The Moniker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar