torsdag 17 februari 2011

Busiga barn och söta katter!


Plugget har gått sådär idag, har fått gjort det jag skulle, men det har varit segt och jobbigt. mår fortfarande inte bra, tror nog att någon elak bacill har hittat hit...
Satt hemma och pluggade en del idag också, brukar inte bli så mycket gjort när jag pluggar hemma, men gick faktiskt riktigt bra trots barn som konstant frågade om saker så det blev små avbrott. Men kanske var det det jag behövde?

Måste berätta en rolig sak. Våran lilla busfröken (Isabell har fått den titeln, går även under namnen Bella Bus och Bus Bell) sa något så roligt när vi satt och pluggade i köket jag och Lovisa. Hon kommer väldigt ofta och ska berätta saker och börjar alltid med frasen "Vet du att....", och idag var inget undantag, så här sa hon: "- Mamma, vet du att... Pappa sa att om man äter godis och sen glass då blir man jättestark". Hon gjorde detta i ett tappert försök att få ta en godisbit från skåpet och den nyinköpta glassen i frysen, och hon kör alltid samma metod och säger att mamma eller pappa sa, beroende på vem hon pratar med. Har någon av oss sagt nej så går hon till den andre och frågar och säger att hon fick för mamma/pappa. Som sagt, busfröken var det ja...
Här är våran lilla fina Betty Boop (men kallas bara Betty).

Hon är en fin liten dam som inte alls vill dricka vatten ur skål, nej nej, här är det färskvara som gäller, direkt från kranen!

Söta du!

Månen lyste så fint när jag satt och pluggade så klickade lite bilder på den med, synd bara att jag tog genom fönstret för det speglar sig lite, men tycker ändå bilden blev ganska bra. Lite läskig stämning över den, jag gillar det!

2 kommentarer:

  1. Söt katt!!
    Vilken ras är hon?? :)

    SvaraRadera
  2. Tack, hon är en riktig goding lilla Betty. Hon är "vanlig" bondkatt.

    SvaraRadera