onsdag 16 februari 2011

Produktiv kväll och filmtips!

Hur kommer det sig att när man är ledig en hel dag får man inget gjort, när man på en halvtimme på kvällen kan få massvis gjort. Är jag ledig en hel dag blir jag helt förslappad, bara gör ingenting hela dagen fast det är massor jag borde göra. Men ikväll fick jag ett ryck och började sätta upp lite tavlor och grejer på väggarna. Vi har ju bara bott här i 3 år, så kanske var dags. :-) Nej men har ju blivit en del ommöbleringar under tiden vi bott här så tavlor och sånt flyttas hela tiden. Har lite fler tavlor som måste upp, men kanske blir det imorgon, grannarna skulle nog inte bli så glada om jag började spika såhär mitt i natten.

Sitter och slökollar på en film, inte alls bra faktiskt. Måste erkänna att jag faktiskt har en förkärlek till halvtöntiga ungdom- och kärleksfilmer. Men den jag kollar på idag gillar jag inte alls; Prinsen och jag 3. Ganska konstig filmsmak jag har egentligen när jag tänker på det, ungdomsfilmer och skräckfilmer. Hrmm...

Tänkte passa på att ge ett filmtips såhär lite mitt i natten. Det var en film jag såg förra veckan. "The Orphan". Den handlar i stora drag om en familj med 2 barn som försöker skaffa ett tredje barn men får missfall. Då bestämmer de sig för att adoptera en flicka. Och det är när flickan kommer till huset som konstiga saker börjar hända. Väldigt spännande och riktigt bra, och läskig! Den är spännande genom hela filmen och blir aldrig tråkig eller långdragen. Jag ger den MMMM+ i betyg!

Nu väntar sängen, för imorgon blir det ytterligare en heldag med.... guess what?.... plugg!

1 kommentar: