söndag 13 februari 2011

Sunday morning

Det är något särskilt med söndagar. Morgonen kan man sova så länge man vill på (oftast), och kvällarna brukar oftast innebära lite ångest inför den kommande veckan. Det finns ingen annan dag som söndagar, det är en speciell känsla.
Idag vaknade jag av att barnen styrde och lekte i vardagsrummet, de lekte mamma-barn (Isabell var mamma och Alicia barn). Det var så roligt att ligga och lyssna på dom hur de leker. När jag gick upp satt de under mitt skrivbord och Isabell läste saga för Alicia.

Nu är barnen i full färd med att döpa sina dockor. De tar på dem klänningar och sen går de in i sitt rum där de döps. Och alla dockorna döps till Tyra! :-)

Söndag innebär ett lugn och inga tvång. Man kan ta dagen som den kommer. Men det är väl det som behövs inför en kommande vecka. För min del består veckan av plugg inför lördagens tenta. Det blir många och långa dagar i skolan nu, men det är det som krävs om allt ska gå vägen. Jag vet att jag skrev i ett tidigare inlägg att jag skulle plugga idag, och det är inte alls omöjligt, men jag får se vad dagen har att erbjuda först. Det som står först på schemat för dagen är frukost, sen tar vi det som det kommer därefter.

Men det är inte bara vi som tar det lugnt på söndagsmorgnarna. Husdjuren är rätt så avslappnade de också. Å andra sidan är de kanske det varje dag, men ändå...



Tror det är ruggigt kallt ute idag, runt -15... Inget höjdarväder, men solen tittar fram emellanåt så det väger ju upp det lite. Funderar på att ta Vilma på en lite längre promenad efter frukost, men hon löper just nu och det gör att hon drar fruktansvärt mycket, så promenadens längd beror nog på hur hon sköter sig.

Som sagt, nu frukost, sen... vem vet...?

1 kommentar:

  1. Haha! De är ju för härliga barnen =)Tar på de klänningar och sen döper de allihopa till Tyra :D
    Vilken himla fin bild det var på Vilma!

    SvaraRadera