måndag 16 januari 2012

Viktigheter

Idag står det viktigheter på schemat för min del. Hade jag gått kvar i skolan hade det stått upprop på schemat idag, och det känns riktigt konstigt att jag inte kommer vara där med mina klasskamrater längre... Men har som sagt lite annat att styra upp kring min sysselsättning nu i vår. Hur våren kommer se ut för mig får ni veta när allt är klart. :-)

Igårkväll ställde vi in ett alarm till barnen så att de själva kunde vakna av klockan. Annars brukar vi alltid väcka dom och jag kan inte förstå varför vi inte provat detta innan. Barnen är ruggigt morgontrötta och det brukar vara kämpigt att få upp dem. Men idag på morgonen kommer Isabell springandes in till mig och var alldeles lycklig över att hon vaknade av klockan. Tänk om man själv kunde känna så när klockan ringer. Så att barnen får ha eget alarm kommer vi definitivt fortsätta med. Sen får vi ju hoppas att det kommer fortsätta lika bra som idag och att det är lika kul att vakna av klockan imorgon och om en vecka och om en månad. Men det är ju bara att vänta och se. :-) Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar