tisdag 3 januari 2012

Nöjd

Idag blev det minst sagt en heldag i skolan, men är riktigt nöjd över vad jag gjort och hoppas att morgondagens pluggdag blir lika produktiv. Måste erkänna att det nog tog en timme eller två innan jag fick fart på plugget, är lite segstartad efter lovet, men när jag väl kom igång sen hade jag en sällan skådad effektivitet! :-)

Vid nattningen av barnen fick Alicia läsa för mig istället för tvärtom. Nog för att hon faktiskt kunde läsa lite, men framförallt skriva redan innan hon började "nollan", men hennes kunskap har exploderat. Jag är så stolt över henne. Hon fick en bok i julklapp med ganska mycket text och bara läser sida efter sida jättebra! Helt fantastiskt vad barn kan! :-)

När barnen sov blev det film som gick på TV. The holiday,  en jättebra film som jag sett flera gånger innan. Har ni inte sett den så kan jag starkt rekommendera den. Man blir bara glad av se den!
Sen började det även en ny serie på TV idag, suburgatory (tror jag den hette, nåt åt det hållet i alla fall). Jag såg den inte eftersom jag såg filmen istället, men spelade in den så tänkte se det imorgon. Det verkade vara en serie som kan passa mig!

Sov gott alla därute!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar