fredag 6 januari 2012

Snö?

För ett år sen hade vi våran "vi älskar snö"-skylt i trädgården men den begravdes väldigt snart i enorma mängder snö. I år står skylten på bar mark, inte en endast liten flinga har kommit. Eller nu ljuger jag, några flingor har dalat ner från himlen, men det har blivit till slask ganska fort. Har hört många säga att de saknar snön, men jag saknar den inte det minsta. Tycker det är riktigt härlig med en "varm" vinter! Temperaturer strax över nollan är alldeles perfekt för att vara vinter. Till skillnad mot förra året då det inte alls var omöjligt att temperaturerna låg på -15 grader. Alldeles på tok för kallt ju! Men en sak saknar jag med denna vinter, och det är att det inte var någon snö på julafton, det vill jag faktiskt ha för det hör på något sätt till...
Mina barn är inte heller överförtjusta i snö. Isabell vill inte att det ska komma nån snö, hon säger att hon vill flytta till moster i Barcelona för det är varmare. Alicia skulle nog bli glad om det kom lite snö, men än är ju inte vintern slut så några flingor till lär det nog komma.
För att avsluta min morgonfilosofi om snö kan jag säga att jag inte alls vill att varje vinter ska se ut såhär, snön hör ju ändå till den svenska vintern. Men det känns väldigt bra med en snöfri vinter efter alla mängder och allt kaos som kom med de två senaste årens snömängder. Så avslutningsvis, vi älskar snö, men tackar moder natur för pausen från snökaoset.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar