måndag 30 januari 2012

Vart tar tiden vägen?

Insåg att mitt senaste blogginlägg såg dagens ljus i onsdags, alltså en massa dagar sen. Och jag kan ärligt säga att jag inte har haft tid. Visst har det funnits tid här och där, men att blogga är inte första prioritet då. Så vad har jag gjort sen förra onsdagen? Tänker inte redovisa allt dag för dag, vad gör det för nytta? Mycket tid har gått åt till skolgrejer och sånt nyttogöra. Sen har jag haft filmkväll med finaste Nicole. Jonas, jag och barnen har varit i simhallen. Sen har vi träffat Linda och lille Aston. Men största delen av helgen har gått åt till en massa fixande i barnens rum. Ut med lite och in med lite nytt. Ja, deras rum har fått sig en rejäl makeover. Men än är det inte klart och iordning så återkommer med bilder när det är klart. Sen hoppas jag att målaren kan komma nån dag snart nu och måla om så vi får bort alla fula fläckar efter vattenläckan för 1½ år sedan. Ja, det har faktiskt gått så lång tid, det tog ju "bara" ett år för de att laga läckan. Herregud, vilken jäkla skit alltså! Men glad att de nu äntligen ska komma och göra rätt för sig efter vattenläckan. Så äntligen slipper barnen titta upp i taket i sitt rum och se stora bruna fläckar. Så som sagt, med de förändringar vi gjort i rummet och sen när målaren kommit och gjort sitt, då kommer det bli finemang, ett riktigt mysigt rum!

Och sen är det åter måndag nu igen, och en kall sådan vad jag förstått. Har sett inlägg på facebook där det pratas om -14 grader. Jag hoppas inte det är sant, fy sjutton. Jag tänker då inte gå utanför dörren idag om det inte är absolut nödvändigt!!

Kom just på att jag hade en ganska konstig dröm inatt. Ni som känner mig vet ju att jag i och för sig ofta drömmer väldigt konstiga drömmar. Men den här var lite kul så måste berätta. Jag var med i bingolotto, och skulle få spela på färgfemman. Sen när jag skulle öppna luckorna fick jag de konstigaste priserna. Jag vann en årsförbrukning av fisk. Ja precis, fisk! Jag som inte ens äter fisk. Sen vann jag typ en stor lastpall med aladdin-askar. Va fasen! Det tycker jag inte heller om. Sen var det nåt mer som jag inte minns, men det var också nån sån där konstig grej. Jag vet att jag tänkte att jag hade hoppats på en ny bil. Sen när de vände alla luckorna så var typ alla andra luckor miljonvinster och bilar... Skapligt mysko. Undrar vad det här betyder... Att jag helt enkelt är förföljd av otur kanske...

Såg förresten film igår "The devil's backbone". Kommer nog recension på den lite senare.

Nej, nu ska jag återgå till skolarbete för har en hel del nu framöver.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar