måndag 9 januari 2012

Så smakade det

Då har jag då mumsat i mig en massa macaroni and cheese! Och jag måste säga att det smakade över förväntan. Hade tänkt mig att det skulle vara stark och nästan för ostig smak, men det var en väldigt mild ostsmak så det gick verkligen hem! Jag och Alicia tömde våra tallrikar, till och med Jonas gillade det, och det är ett gott betyg, för han gillar verkligen inte för ostiga saker. Så det får absolut ett gott betyg, väldigt snabb enkel (förvisso onyttig) mat, men framför allt väldigt god! Högsta betyg!! MMMMM

Något som däremot inte får lika högt betyg var en film jag såg idag, 2012. Jag tycker om katastroffilmer (av nån anledning??), och den här filmen hade verkligen förutsättningarna för att bli en riktigt bra film. Men har ganska mycket att kritisera. Till att börja med var skådespelarinsatserna inget vidare hos de som hade de mindre rollerna. Sen var det för klyschigt hela tiden. Dom hann allt i sista minut genom hela filmen, allt var på sekunden hela tiden och det blev verkligen för mycket. Absolut att det får vara lite sista-sekunden-spänning ibland, men inte non stop genom hela filmen, det var liksom inte ens spännande på grund av det. Sen måste jag säga att det var lite skumma och orelevanta scenarion på flera ställen i filmen. Men om man bortser från det sekundspänningen så får filmen ändå ett hyfsat betyg av mig. Det var en bra film, men kunde definitivt varit mycket bättre. Den får MMM- av mig i betyg.


Har sett ganska många filmer på sistone, så kanske dyker det upp fler filmrecensioner här snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar