fredag 20 januari 2012

Inte mycket

Jag vet att jag verkligen inte varit den flitigaste bloggaren på sistone, mest blivit filmrecensioner.. Men jag har verkligen inte gjort något spännande alls denna veckan. Inget som är särskilt roligt för andra att läsa om i alla fall. Hade så mycket planer på allt jag skulle göra nu när jag hade lite mer tid. Men så har det inte blivit, känner mig helt förslappad... Har visserligen gjort lite nytta med skolgrejer och även bildredigering. Men om nån frågar mig vad jag gjort i veckan vet jag inte vad jag ska svara, mest suttit hemma och bara tagit det lugnt. Det är väl i och för sig inte fy skam att bara få ta det lugnt, men jag blir så rastlös på eftermiddagarna och måste ut och hitta på nåt...
Men men, nu är min vila slut, på måndag ska jag börja studera igen. Inte sjuksköterskeprogrammet utan fristående kurser. Jodå, jag ska fortsätta min utbildning mot sjuksköterska och barnmorska, men till hösten eller om 1 år. Nu ska jag ta ett litet uppehåll från det ett tag för det höll på att bli alldeles för mycket där mot slutet...
På måndag ska jag börja läsa massa spännande kurser vid Umeå universitet. Ja, helt internetbaserade kurser såklart, skulle bli lite jobbigt pendlingsavstånd annars. Än har jag inte bestämt helt vilka kurser jag ska läsa. Har kommit in på flera så måste välja ut det jag helst vill läsa, men det är svårt för allt är så intressant. Som det lutar åt just nu kommer jag läsa om barns tidiga språkutveckling, digitala kulturer och en kurs om datorspel och lärande. Men har kommit in på några till så än är inte valet slutgiltligt. Men kommer bestämma det i helgen, för på måndag börjar jag ju!!

Om en liten stund ska jag ge mig ut i kylan för en promenad med bästa Nicole! Ska bli skönt att få komma ut i friska luften och rensa tankarna lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar