onsdag 25 januari 2012

Sovmorgon

Jonas jobbar ju sent denna veckan och kommer hem efter tolv på natten, så oftast brukar det vara jag som går upp på morgonen och går med Alicia till skolan. Men idag så gick han upp så jag passade på att slumra en liten stund till. Kände att det behövdes idag. :-)
På schemat för dagen står det plugg. Känns lite skumt att studera på heltid, fast inte ha en enda fast tid för föreläsningar eller träffar. Jag har ju föreläsningar, men de är inspelade så kan ju kolla på de när jag vill. Perfekt! Däremot saknar jag gemenskapen att ha en klass, några man går till skolan och träffar varje dag. Nu kan jag bara chatta med mina klasskamrater via forumet för kurserna så vi har kontakt på det sättet. Alla är så utspridda över hela Sverige, ja några till och med utomlands. Men det är ju fortfarande inga jag känner, utan det blir ju såklart mest studiesnack. Än har det bara gått några dagar in på kurserna, så har inte riktigt kommit in i allt än. Men en sak vet jag, och det är att jag är glad att jag dagar som denna, när snön yr utanför, inte behöver ta mig till skolan utan kan hoppa i min funkis slå mig ner vid datorn.
Nu har naglacket torkat så nu ska jag ta mig lite frukost och sen väntar skolarbete!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar