söndag 22 januari 2012

Bio

Idag drog jag med mig Nicole och Lovisa på bio. Eller drog och drog, de följde i och för sig med ganska frivilligt. :-) Vi kollade på Simon och ekarna. Oj vilken film! Väldigt stark och djup. Man blev berörd och fick sig en tankeställare. Filmen handlar om Simons uppväxt med början i slutet på 1930-talet. Man får följa han genom oron och rädslan när andra världskriget slår till, genom avundsjuka och svartsjuka, genom ilska, glädje och lycka. Men mest handlar filmen om familjen, hur allt man levt för och trott på kan rasa samman så väldigt fort... Det här en film jag verkligen kan rekommendera. Filmen är väl förtjänt av MMMM+. Jag kan säga att den snuddar väldigt nära på full pott. Jag vet i och för sig inte vad jag hade velat ha annorlunda för att den skulle kunna uppnå MMMMM, hade nog inte velat ha något annorlunda i filmen. Men nja... jag vet inte, jag tror nog ändå det får bli MMMM+, det är ett riktigt bra betyg!!
Och tack för en toppentrevlig kväll tjejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar