lördag 7 januari 2012

Ingen morgonfilosofi

Idag har varit segaste dagen på länge. Klockan närmade sig lunch när jag klev ur sängen. Var helt omöjligt att somna, på tok för mycket som snurrar i huvudet nu tror jag. Men klockan hade passerat 4 i natt innan ögonen slog igen...
Har inte gjort särskilt mycket idag alls, man behöver nog ändå sånna dagar ibland. Fick lust att ge mig ut och fotografera förut, men lagom när jag kommit iväg i bilen började det regna typiskt nog. Skulle ha fotat några fina bilder på Vilma var de tänkt men jag fick ge upp de planerna. Istället blev det en sväng ut till stugan och kolla läget där. Och det var nog tur att jag gjorde det för vattennivån har stigit massor så halva bryggan låg under vatten. Dessutom hade vattnet kommit väldigt nära båten. Så nu får vi ha koll så inte vattnet stiger mer för då måste vi försöka flytta båten.
Nog för att stugan ligger nära E22:an, men jag tycker ändå det känns så tyst och lugnt där och jag ser verkligen fram emot att spendera sommaren där. Så härligt!
Kom på att jag kanske inte visat bilder från stugan här i bloggen, men ska fixa det i ett separat inlägg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar