fredag 20 januari 2012

Film!

Det har blivit mycket film denna vecka, men bara skoj ju!
Ikväll såg vi Drive. Måste säga att jag var tveksam till en början just av titeln, för bilfilmer gillar jag inte. Men det visade sig att det verkligen inte var en bilfilm. Jag har svårt att sätta kategori på filmen, actionthriller kanske...? Filmen handlar om en kille som använder sin skicklighet på att köra bil till att köra flyktbil vid olika inbrott och stötar. Utåt sett jobbar han som stuntman och bilmekaniker. En dag träffar han en tjej som han blir god vän med. När han inser att hennes liv är i fara går han ett steg längre än att bara köra flyktbil och sätter sig själv i stor fara.
Det här är definitivt en av de bättre filmerna jag sett. Trodde verkligen inte det var en film för mig, men vad fel jag hade! Bra från början till slut och väl värd MMMMM i betyg från mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar