söndag 6 mars 2011

Zillah och Totte

Har haft 2 härliga dagar i Linköping med familjen och barnens faster Linda och hennes sambo Rasmus. Har haft att göra hela tiden så trots att jag tog med mig datorn hanns det inte med att blogga. Så nu kommer inläggen på rad om våran helg. Jag börjar med helgens stora event, Zillah och Totte! Barnen hade sett fram massor emot att få se apan som kan både prata och sjunga. Jag berättade att apan inte var riktig när de frågade om det, men hur han kunde prata lät jag förbli ett mysterium. :-)

Vi hamnade ganska långt bak men såg ändå bra. Här sitter Isabell ivrigt och väntar på att det ska börja, bara minuter kvar...

Efter en stunds väntan kom äntligen Zillah och Totte, till barnens stora glädje!

Det blev mycket sång och roliga repliker. Det sjöngs lite melodifestival låtar och Michael Jacksson, men när jag frågade barnen efteråt så sa de att det roligaste var när Totte sjöng Manboy!

Det var många barn (och vuxna) som skulle underhållas...


10 minuter in i showen så tog tröttheten över för Isabell och hon sov sig igenom resten och även en stund efteråt.

Vi stod i kö ganska länge för att få träffa Totte, Alicia var jätteblyg men vågade sig ändå fram och säga vad hon hette så att hon kunde få en autograf. Men när Totte frågade om en puss skakade hon bestämt på huvudet. (Och kanske var det lika bra ur hygiensynpunkt när man tänker på hur många snoriga och hostiga barn som innan pussat på Totte)

Totte och Zillah!

Barnen var nöjda med dagen och gick glada därifrån. En lyckad dag helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar