tisdag 15 mars 2011

Filmrecensioner

Igår kollade vi på en film jag länge velat se, Gullivers resor. Den handlar om en man som ska göra en reseberättelse kring bermudatriangeln, men när han åker dit hamnar han någon helt annan stans, nämligen i Lilleputtland. Han stöter på problem men ska sen hjälpa Lilleputtarna att kriga. Filmen var bra, inte lika bra som jag trodde. Men jag måste erkänna, jag slumrade nog till en stund. Inte för att den var tråkig, mer för att jag var riktigt trött. Men filmen hade ju kunnat vara lite mer spännande. Jag ger den MMM i betyg.



Såg även en film idag; Wild Child. Jag och high school filmer, men jag gillar det!! Filmen handlar om Poppy som är ganska vild och gör den ena dumheten efter den andra. till slut får hennes pappa nog och skickar henne till internatskola i England. Poppy blir förkrossad och gör allt för att komma därifrån. Men när hon nästan lyckats händer något hon inte förväntat sig... Jag gillar filmen och är en film i min smak. MMMM i betyg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar