söndag 6 mars 2011

Härliga lördag!

Lördagen fortsatte med tacos! En väldigt bra lördagsmat, mumsigt värre!! När det började närma sig melodifestivalen, andra chansen, (som jag ska recensera senare) så bytte Isabell om till sin prinsessklänning, krona på huvudet och självklart också sina fina klackskor (notera så fint hon visar upp dom på bilden). Hon är verkligen en liten prinsessa den där lilla damen, en väldigt envis och bestämd prinsessa, kan ju tilläggas.

Jag är inte så mycket för det typiskt flickiga, rosa och prinsessiga. Jag har varit noga med att inte sätta barnen i "fack" utan låta de bestämma själva vad de vill ha för kläder, leksaker m.m. När det var mindre blev det alla möjliga färger; rosa som blått, grönt som rött, kläder från både "pojk" och "flick"avdelningen. Och sen har ju jag en förkärlek till det lite retro och könsneutrala med orange, gult och brunt. Så det är den här lilla damen själv som utnämnt sig till prinsessa eller Fröken Rosa, för om hon får bestämma ska precis allt omkring henne vara rosa. Min lilla själutnämnda prinsessa Isabell!

Alicia tycker förvisso om att klä sig till prinsessa ibland, men när det gäller att välja kläder så vill hon, efter hennes egna ord, ha coola kläder. Och helst ska det vara gult. Gult är minsann inte fult om Alicia (och mamma) får bestämma!!

Hemma hos faster Linda finns det ett stort uppblåsbart flygplan, det mindes Alicia tydligt trots att hon inte lekt med just det på 2 år tror jag. Men hon fick sin vilja igenom och flygplanet blåstes upp. Sen packade hon flygplanet och väntade på att det skulle lyfta...

... och med lite hjälp av Rasmus gick det galant!! En väldigt glad Alicia (och även Isabell sen) fick en flygtur runt i lägenheten!
Hela lördagen från morgon till kväll blev väldigt lyckad! Först Zillah och Totte och sen en mysig lördagkväll! Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar