söndag 13 mars 2011

Filmrecension

Igår efter melodifestivalen kollade jag och Jonas på film. Vi såg Mean Girls 2. Har sett den första filmen innan, fast det är verkligen inget måste för att se tvåan, de är helt oberoende av varandra. Filmen handlar om Jo som just börjat på en ny skola. Hon går sin egen väg men snubblar snart in i massa trubbel med de populära tjejerna som styr skolan (the plastics). Ettan (med Lindsay Lohan) var väl ingen toppfilm direkt. men jag har ju en förkärlek till high school filmer, så den gick ändå hem. Tvåan förväntade jag mig inte så mycket av. Det är en film gjord för teve och då brukar det inte vara några höjdare. Jag hade låga förväntningar, men de överträffade mina förväntningar i alla fall, för det var faktiskt en helt okej film. Jag ger den MMM i betyg. Den hade fått lite högre betyg om inte handlingen hade varit så uppenbar, och ibland lite för lik första filmen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar