fredag 18 mars 2011

Filmrecension

Igår såg jag och Jonas film, det är en re-make på en film från 1978, I spit on your grave. Jag har sett många brutala och äckliga filmer, men den här var värre än något jag sett, den är grov och brutal utan hämning. Filmen var riktigt bra, och läskigt obehaglig, men det var en brutalitet i filmen som inte är något för den känsliga. Jonas sa att det var bland det äckligaste han sett. Filmen handlar om en kvinna som hyr en stuga i skogen för att skriva på en bok. Hon njuter av lugnet och ensamheten. En natt vaknar hon av ljud utanför, hon går för att kolla men blir då brutalt överfallen. Vad som händer mer vill jag inte skriva utan att avslöja för mycket. Men verkligen en riktigt bra film, om man inte är känslig som sagt, den är inte för alla. Den får ett fint betyg av mig MMMM+.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar