torsdag 3 mars 2011

Bad blogger...

Idag är det torsdag och inte bloggat sen måndags. Jisses vad dagarna går fort, har verkligen inte haft tid. Har haft massa jag velat blogga om men tiden, jag vet inte vart den tagit vägen... Och jag har varit så trött och lagt mig innan 22 varenda dag, jag som brukar kunna vara en riktig nattuggla... Men tänkte bjuda på lite sammanfattning av de senaste dagarna. Here we go!

Tisdagen spenderades i Kalmar med bästa klassen! Vi skuttade i vita sjuksköterskekläder och övade på att kolla andning, puls, feber, bädda sängar. plocka isär sängar, köra sängar, leka patient och kolla blodtryck. Allt var kul, men blodtrycket var roligast! Nästa vecka ska vi lära oss benlindning och några veckor därefter ska vi börja sticka med nålar! Ska bli så roligt! Det är nu utbildningen börjar bli kul på riktigt!!
Vi hade en rolig bilresa i tisdags också, det spelades melodifestivallåtar och pratades melodifestival, vi hade riktigt trevligt!

Onsdagen hade vi inga föreläsningar i skolan så jag och Lovisa hade bokat in oss på ett zumbapass. Det skulle vara ett bas-pass med grunderna och tänkte att det nog skulel passa bra eftersom det var första gången. Men när vi kom dit rekommenderade instruktören oss att gå för hon tyckte vi var för unga, de inriktade sig på de äldre och innehöll ingen kondition alls, bara grunderna. Men vi kände ändå att vi ville stanna, för det var ju grunderna vi ville lära oss. När hon började preseterade hon passet som Zumba Gold och efter 5 minuter på (ursäkta ordvalet) tantgympan ville vi därifrån, men kändes dumt att bara gå. Vi stod ut hela passet, men det var pinsamt och inte alls kul. Innehöll visserligen en del knepiga moment, men särskilt tränad blev jag inte. Det var jag och Lovisa och 2 till som var yngre, resten var 50+, minst... Blir väldigt irriterad att det inte någonstans stod om att det var Zumba Gold. Vi fick mail om att man skulle passa på att prova Zumba på just det här passet om det var första gången eftersom det gick igenom basen. Vi kollade på anslgstavlan på träningen och där stod massa reklam om att det var en bas-kurs i zumba, men ingenting om att det var för äldre. Nej, blev sur och irriterad och tappade helt lusten att träna. Kämpade mig ändå igenom lite kondition och styrka efteråt...
I måndags tränade jag förresten AfroPowerDance och det är ju bara så kul, har gjort det innan och jag älskar det. Bästa och roligaste träningen, helt klart!!

Innan Zumban i onsdags träffade jag Nicole och vi gick en härligt lång promenad och pratade en massa. Det blev en kortis ner på stan innan vi gick hem igen. Men jag hade jättekul och det var riktigt härligt ute, lite kallt bara, men snart kommer ju våren.... hoppas jag...

Idag är det torsdag och barnen är lämnade på dagis, jag ska traska ut en sväng med Vilma och sen ska jag (äntligen!!) plocka fram symaskinen igen och sy sy sy!!!! Har längtat men inte haft tid, vad som ska tillverkas får ni se senare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar