söndag 13 mars 2011

Melodifestivalen!!!

Då var det äntligen dags, efter 4 veckors deltävlingar och andra chansen, den stora finalen!!! Kvällen till ära hade vi bjudit in Nicole, Stefan, Liam och Tyra!
Vi åt en god pastasallad med kyckling, mumsigt värre! Och till efterrätt gjorde vi en melodifestival-tårta. Blev ett riktigt kalas!


Alla barnen busade och lekte hela kvällen.



Men när Eric Saade skulle sjunga så tog barnen plats framför teven och hejade!! Just när glaset krossas är barnens favoritdel av låten, för det är ju såååå häftigt att han sjunger så att glaset krossas!!!



Barnen åkte runt en massa på resväskorna. Här är Liam!



Katterna hade inget större intresse av att varken leka eller kolla på teve, Betty sov gott mitt i allt stoj.



Sötaste Tyra!


Inser att jag visst inte lyckades fånga Isabell på bild på hela kvällen... Hrmm...
Men kvällen blev riktigt lyckad! Inte nog med att vi hade trevligt sällskap, sen vann ju rätt låt också! The Moniker eller Saade var de jag tyckte skulle vinna, eller ja, nån av dem. Hade allra helst velat ha Christian Walz som vinnare, men han kom ju tyvärr inte vidare alls... Men om man ser till vad för låt som har störst chans mot de andra länderna, så är det garanterat rätt låt som vann!!! Men det var svettigt där ett tag när Saade och Danny låg bara några poäng ifrån varandra. Snälla svenska folket, Danny??? Är ni kloka??? Han hade ju egentligen bara behövt uppträda en halvminut sen kunde de satt den biten på repeat, för så låter ju hans låt. En lång rad av upprepningar, kan man sjunga "in the club" så kan man hela låten. Och sen är det här melodifestivalen, inte en nattklubb. För det är det enda stället jag kan tänka mig höra den låten på, men så går jag ju inte på nattklubb så jag slipper ju höra den överhuvudtaget! Win Win!!

Nog om det,
en lyckad kväll och en bra låt,
That's it!

1 kommentar: