torsdag 10 mars 2011

Bloggar i bilen

Sitter i bilen på väg till Kalmar. Har blivit en hel del resor till Kalmar nu på sistone. Är ju jättekul att få komma iväg och göra lite praktiska övningar, men samtidigt är det jobbigt att åka iväg så mycket, det blir långa dagar...

Igårkväll när barnen lagt sig kollade jag på en film jag spelat in. Up in the air heter den. Den handlar om en man som har som arbete att flyga runt i USA till olika företag och ge folk sparken. Han är bara hemma några dagar om året och är i princip alltid på resande fot. Men på vägen träffar många intressanta människor, och allt förändras när deras arbetsmetoder plötsligt ska förändras. Trots att det inte hände jättemycket genom filmen så var den bra. Filmen flyter liksom på, men den tar upp intressanta frågor och man blir berörd, på nåt sätt... Lite småknepig film och jag tror inte den passar alla. Den känns djup, fast ändå inte... Drama-komedi skulle nog passa som bra genrebeskrivning. Jag ger den MMM+ i betyg.



Innan det bar av till Kalmar idag hann jag återigen med en promenad med Nicole och Tyra. Mycket trevligt som alltid vännen! Finaste Tyra sov sig igenom hela promenaden, men jag hann mysa lite med henne innan hon somnade i vagnen. Sötnos där!


1 kommentar:

  1. Vilken fin bild du fick på Tyra trots alla kläder och leksaken som hänger :-)

    SvaraRadera