torsdag 17 mars 2011

Var får dom energin ifrån?

Igår var det stängningsdag på dagis, vilket innebär att dagis är stängt och barnen är hemma. Och det betyder också att barnen har en massa energi att göra av med. Alicia klättrade på väggarna här hemma och visste inte var hon skulle göra av all energi. Men då fick jag en snilleblixt, gymnastik!! Alicia skulle haft gymnastik på dagis, så otur att den uteblev pga stängningsdag, för Alicia älskar gymnastik. Nu har hon dessutom fått nya gymnastikskor och skulle använt de första gången på dagisgymnastiken, men så blev det ju inte. Men då fick det bli gymnastik hemma istället. Vi brukar bygga upp hinderbanor här hemma som barnen får gå runt på, de brukar älska det. Så vi satte på musik och jag instruerade barnen från soffan (känner mig fortfarande inte bra). Jag tog en hel del fina bilder på mina duktiga gympatjejer!!


Alicia rockade rockring, massor! Hon är så otroligt duktig på det, och kan rocka... ja... tills hon tröttnar. Jag trodde jag kunde, men haha, näe, det gick inte så bra (det finns det inga bilder på, tack och lov!!)




Här är Alicia nya fina skor! Hon älskar dom, och jag förstår varför, dom är ju riktigt snygga!

Isabell var också med och gympade, men inte lika mycket som storasyster. Hon var lite sur för att hon inte hade fått några nya fina gymnastikskor. Jag förklarade att hon skulle få det när hon börjar med gymnastik på dagis. Men det svaret dög inte, så hon gick och tog på sig sina "bröllopsskor" (som hon så fint kallar det) och tyckte att hon minsann kunde gympa i dom.

Efter en stund tyckte hon dessutom att kläderna inte var fina nog, så då tog hon tag i den saken också, så till slut blev hon nöjd! Hon står så himla gulligt, poserar som en liten modell. Ja, glitter och glamour är nog grejen för den här lilla tjejen! (Just nu när jag skriver detta springer hon omkring här hemma i rosa klackskor, rosa prinsessklänning och rosa hatt, ja vad säger man... Rosa Rockar!!)

Stora tjejen hoppar och gympar!!

Här springs det, och Vilma är självklart med och springer efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar