måndag 7 mars 2011

Fynd och zombies

Har varit en ganska seg dag i skolan idag. Vi har kollat på 2 filmer i skolan idag, det blir man ganska seg av. Men visst var det intressant, handlade och demensvård och etik i bemötandet.

Idag var jag även och kollade in butiken "Busfrö" som är hyfsat ny med nya och begagnade barnkläder och leksaker. Fanns en hel del kul grejer och tror jag ska lämna ut lite grejer dit (man kan lämna in saker som de sedan säljer i butiken och så får man en del av vinsten på det man lämnat in, jättesmart faktiskt). Fyndade en cykelhjälm till lilltjejen för 12 kr, jag menar så mycket billigare än så blir det inte, ett litet skönhetsfel på den, men vad gör ett litet märke när huvudsaken är att huvudet skyddas. Isabell gillar den massor. inte rosa som hade önskat, men det gick hem med en tuff hjälm med flames på också! Hon studsade upp på cykeln direkt när vi kom hem och cyklade massor. Hjälmen hon hade innan tuggades sönder av en viss hund (hrmm...) så hon har fått låna Alicias hjälm och den var lite stor, så nu är hon så nöjd så när hon far fram cykeln!
Inte nog med cykelhjälmen, barnen hittade dessutom varsitt gosedjur. Som om de behövde fler... Men Alicia hittade en stor säl som hon gillade massor och Isabell hade ett svårt val mellan en rosa enhörning och en vit häst med glittrande vingar. Hon tindrade med sina fina ögon och försökte tjata till sig båda, men det lyckades inte. Hon stod länge och funderade och till slut föll valet på den rosa hästen (som jag trodde) men med ett löfte från mig att jag ska sy på vingar på den. Så får väl göra ett försök med det. Sälen och hästen fick följa med när barnen var ute och cyklade förut, så nog är de nöjda över sina fina gosedjur.

Sitter nu och kollar på Walking Dead som jag spelade in igår. Jag älskar zombie-filmer, och det här är en zombie-serie som började sändas på tv11 för ett par veckor sedan. Det är tredje avsnittet nu och det är riktigt spännande! Gillar ni skräck och zombie-filmer kan jag starkt rekommendera denna!


Imorgon blir det en tur till Kalmar igen, nu är det dags för benlindning och dopplermätning. Alltid kul med lite praktiska övningar.

See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar