söndag 13 mars 2011

Filmrecension

När jag bockat av solsidan ikväll så blev det film! Jag och Jonas kollade Tron Legacy. Jag har inte sett den första filmen, men kändes inte heller som att det var nödvändigt. Filmen handlar om Sam Flynn, vars pappa är skapare av ett världskänt tevespel. När Sam var 7 år (tror jag) så försvann hans pappa spårlöst, och inte förrän 20 år senare får han ett tecken på att han kanske finns därute nånstans. Han dras in i en helt annan värld av avancerad teknik och får kämpa mot saker han inte trodde existerade.
Till en början ganska rörig, eller egentligen inte rörig, men det är så mycket nytt att man inte alltid förstår hur eller varför... Men filmen var bra, hade ingen aning om innan vad filmen skulle handla om, så blev glatt överraskad. Jag ger den MMM+ i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar