torsdag 10 mars 2011

Follow your dreams!

Ibland känns skolan så fruktansvärt jobbig och tanken att bara ge upp har återkommit många gånger. Men jag är inte den som ger upp, vad det än är. Och nu handlar det dessutom om min framtid, min dröm. Drömmen om att en dag få arbeta som barnmorska. Nu känns vägen dit lång och ganska krokig... Men jag har börjat resan dit och ändå avklarat en del av det. Ibland ser jag saker som gör att jag blir mer peppad. Idag är en sådan dag. Mitt emot vårat övningsrum på KTC i Kalmar så har de som utbildar sig till barnmorska sitt övningsrum. Häromdagen kom en lärare och gick förbi med en nyförlöst bebis (docka alltså) och idag kikade jag in lite när de övade, såg inte så mycket men de har ju en sån förlossnings simulator docka. Så det låg en dockmamma därinne med en liten dockbebis på magen. Och sen kom de och rullade ut dne lilla bebisen på en vagn i korridoren. Åhh vad jag längtar till att få lära mig allt sånt, det är ju dit jag vill, det är det som är min dröm, att en dag får gå till jobbet och förlösa barn och allt annat som hör till, hur häftigt vore inte det. Jag längtar!!! Jag ska dit, jag måste, jag vill!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar