torsdag 10 mars 2011

Bloggar i bilen, igen!

Nu sitter jag i bilen på väg hem från Kalmar. Det har varit en väldigt rolig och lärorik dag. Vi har gjort olika ergonomiövningar. Allt från att stå rätt till att öva att flytta "patienter" i olika moment. Man kan inte nog understryka hur viktigt det är att göra allt rätt för att senare i livet undvika arbets- och belastningsskador. Läraren vi hade var verkligen jättebra, hon visade tydligt hur vi skulle göra och det var lätt att förstå. Gillas skarpt!
Här övar Lovisa på att flytta Liza (som agerar patient här) från rullstolen till sängen med hjälp av draglakan och glidplatta. Inte helt lätt var det, men med rätt teknik underlättar det verkligen!

Vi var tvungna att prova rullstolarna lite också. Lovisa ser glad ut, men "syster Elsa" stirrar surt därbakom. :-)


Ska bli så skönt att komma hem idag, för då kan jag ta helg! Vi har inget i skolan imorgon så idag blir en bonusfredag. Riktigt härligt!! Men hade varit roligare om jag mådde bättre. Har känt några dagar att halsen börjat bråka lite med mig, och under dagen idag har det även börjat värka i ena örat till och från. Som om inte det vore nog har jag fått tillbaka mitt envisa illamående som jag drogs med för några veckor sedan. Har börjat känna av det lite idag, så hoppas att det går över snart för vill inte ha det segdraget i flera veckor som sist...
Men trots detta ska jag försöka njuta av min "fredag"!! Barnen blev hämtade på dagis av sin farmor idag eftersom jag kommer så sent från Kalmar, så när jag kommit hem ska jag hämta de där och sen ska vi ha en riktig myskväll, jag och barnen.

Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar