tisdag 30 april 2013

Who's in the house!?

Igår var det dags för det som jag i flera månader gått och längtat efter. Den stora föreställningen från "The House" dansstudio. Helgen har bestått av repetitioner och fix med kläder osv. Det var väldigt nervöst innan. Biljetterna var slutsålda och från backstageområdet kunde man se folket strömma in. Sen blev det också extra nervöst när vi såg att Marie Picasso var på plats. Hon har ju lett en egen kör i TV4 Körslaget, så det var extra kul att få visa upp vår showkör för henne. Utöver vårat framträdande med showkören blev det några turer på scenen, bl a i ett "mellannummer" och ett sambatåg. Så kul!! Och vårat framträdande sen, WOW vilken grej! Det var så fruktansvärt roligt och det gav en sjukt härlig adrenalinkick! Vilket gäng vi är, helt fantastiskt! Så fort jag klev av scenen ville jag ut igen, det var verkligen så kul. Backstage hade vi visserligen riktigt kul också, dansade med i vissa låtar och bara njöt av upplevelsen och hela grejen att få vara med om detta fantastiska! Och dansarna som var med, helt otroligt vilka talanger. När jag kollade på alla nummer i genrepet måste jag säga att jag flera gånger satt med tårar i ögonen, så vackert och känslosamt. Blandat med stora leenden och hänförda miner i andra nummer. Jag måste säga att alla 140 deltagare (tror jag det var) som var med i showen är helt fantastiska, varenda en! Jag inser att jag skrivit fantastiskt väldigt många gånger i detta inlägg, men det finns inget ord som bättre kan beskriva det här, för det var fantastiskt!


Det kändes en konstigt tomhet när jag vaknade i morse. Det där som man laddat för så länge och längtat så efter var nu över. Det känns så sorgligt, men minnen finns ju alltid kvar! Och jag blev så sjukt inspirerad av alla dansare att jag nog ska ansöka om gå ett par dansklasser på The House i höst. Det är väl aldrig försent att börja dansa tänker jag. Och självklart hoppas jag att showkören fortsätter och att fler hittar dit. För det krävs 25 deltagare för att den ska fortsätta, och just nu är vi tyvärr bara 11 stycken...

Whos's in the House? - I'm in the House!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar