fredag 5 april 2013

Nån slags helg...

Tentan är avklarad och gick bättre än förväntat, det är konstigt ibland hur man kan ha en massa kunskaper lagrade nånstans och som lämpligt nog ploppar fram lagom till tentan. Hehe, nej men innan när jag pluggar känns det som att inget har fastnat och man går in i tentasalen med känslan att det kommer gå åt pipsvängen... Men mycket av det man har läst har ju ändå fastnat någonstans för kunskapen finns där att plocka fram. Ja, mycket av den, inte allt tyvärr, men det känns ändå skönt att känna att jag gjort ett bra jobb. Jag säger som jag alltid säger efter en tenta när folk frågar hur det gått: "Det kändes okej, sen får vi se om det räcker hela vägen". Nu är det tre veckors väntan på resultatet. Men jag har att göra ändå för nästa tenta är om en vecka, på söndagen av alla dagar. Så det blir bara att ge sig på nästa tentaplugg, varvat med uppsatsarbete så klart.

Det är i alla fall fredag idag och jag ska passa på att ta en lugn och skön kväll och inte ställa klockan till imorgon. Även om jag vet att helgen måste innehålla en del plugg, för jag missar en hel skoldag på måndag när jag befinner mig 30 mil härifrån i fantastiska Ullared! Ja, Ullared är lite mitt paradis. Och egentligen kan jag inte säga vad det är som är så bra med att vara där, det är helt enkelt bara så roligt. Så det blir en heldag på Ullared, kommer bli toppen! Jag tycker nog allt jag förtjänar lite skoj efter den här vinterns sjukdomsparader och hårda plugg. En dags ledigt kan jag faktiskt få.

Som sagt, plugg väntar imorgon, och på söndag är det dags för en efterlängtad fotografering. En fotografering som åtskilliga gånger fått skjutas upp främst på grund av sjukdomar. Den lilla nyfödda pojken jag från början skulle fotat är inte i nyföddstadiet längre, men det gör ju inget, ska bli lika kul att fota han och hans storasyster ändå! Bara hålla tummarna nu att vi får hålla oss friska så det blir av denna gång. :-)

Sovmorgon, plugg, fotografering, Ullared... Ja, det blir nån slags helg...


1 kommentar:

  1. Åhh, så himla kul att åka till Ullared! Misstänkte att det borde vara rätt snart som du ska åka :-)
    Jag blir lika sugen varje gång jag ser Ullared på tv :-)

    SvaraRadera