onsdag 17 april 2013

En känsla fångad på bild

Idag fick jag ju äntligen möjlighet att titta igenom bilderna från fotograferingen jag gjorde för drygt en vecka sedan. Jag har nämnt det innan, men Tuva, 2 år, var ju inte helt med på noterna och föredrog att leka före att fotas. Och vilken tvååring gör inte det? Här gällde det att leka fram bilderna och nu när jag kikat igenom dom så är jag så otroligt nöjd. Det viktigaste med en bild är inte ett leende och en blick rakt in i kameran. Det viktigaste när jag fotar är att fånga en känsla. Tuva lekte och busade och jag fanns där för att fånga ögonblicken. Ögonblicksbilder är en av de roligaste sakerna att få med på bild, där är det en naturlig och äkta känsla. Bilden här nedan är verkligen en ögonblicksbild. Bilden är egentligen inte en del av den "riktiga" fotograferingen utan togs efteråt när hon passade på att leka lite och mysa med en docka. Men jag älskar blicken och hela uttrycket. Det syns att hon är trött, men nöjd, och kanske glad att fotograferingen var över. Hur eller älskar jag känslan i bilden.


Det blev ju massa fina bilder på henne också från "vanliga" fotograferingen. Och massa fina på lillebror Isak också. Fler bilder dyker upp under kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar