måndag 1 april 2013

En kort vecka

Idag är det måndag, fast ändå söndag, eller så känns det i alla fall. Kroppen är helt inställd på söndag och har uppenbarligen inte tänkt göra något alls idag. Jag har visserligen arbetat mig igenom några artiklar så har ju gjort någon slags nytta. Men soffan har jag paxat som min idag, man kan ju plugga i soffan också och jag har det rätt bra just nu faktiskt. Önskar bara att jag kunde få göra något roligare än att plugga.

Jag har ju visserligen surfat iväg på lite avvägar när jag sitter här med datorn i knät. Hemnet.se är en sån sida som jag kikar in på ibland. Mest för att drömma mig bort lite, för jag vet ju att det inte är läge att köpa hus så länge jag pluggar. Eller hus, det har vi ju redan, men något större, bara ett par rum till. Varsitt rum till barnen, hobbyrum, fotostudio... Drömmer mig bort lite. Lämpligt nog hittade jag ju ett precis här i närheten för inte allt för mycket pengar... *drömmer* Som sagt, helt fel läge nu, men drömma kan man ju alltid...

Veckan som kommer är troligtvis väldigt snabbt förbi. Det är ju "söndag" idag, och vips så är det tisdag imorgon. Det som hägrar borta i slutet av veckan är en tenta på fredag. Inget jag är särskilt taggad för, men det kommer nog kännas bättre när jag fått plugga lite mer på det.

Idag är det ju första april förresten! Har ni lurat någon idag? Ska man luras vill man ju ha ett riktigt bra skämt, inte ett "jag är gravid"-skämt som det brukar trilla in ett antal av på facebook varje år, eller något annat som uppenbart är ett skämt. Har dessutom sett en hel del smaklösa skämt på facebook som att typ någons hus brinner och liknande, varför skämtar man ens om en sådan sak.
Det är annars alltid kul att försöka hitta dessa luringar bland alla sanningar. Och än är ju inte dagen slut, kanske skämtar till och med jag till det idag. ;-)

Back to the books...


Arkivbild på Vilma från i sommaren 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar